23 ian. 2012

Trei poeme de peste trei mii de ani vechime

(egiptene)


Cred că mă voi duce acasă şi-o să zac nemişcat
                                 născocind o boală de moarte.
Apoi vecinii vor veni, tropăind, să se holbeze cu toţii
                                 poate şi dragostea mea printre ei.
Cum o să mai râdă în timp ce doctori experţi
                                                o să bombăne-n dinţi! –
  
                                ştie ea mai bine ce mă doare.




De ce ţi-ai pune inima la-ndoială acum?
                 Ţi se pare că e timp de discuţii?
Îi spun ei,
                  ia-o puternic în braţe!
Pe zei, dulce bărbate,
                               sunt eu care vin înspre tine,
Tunica
             dezlegată la umăr!




Te iubesc prin zi,
                         în întuneric
În toate lungile diviziuni din noapte
în orele pe care
risipitoare, le irosesc de una singură
                           când zac, în zbucium, trează pân’la ziuă

Cu formele trupului tău populez nopţile,
                            prind viaţă în mine gânduri de dorinţă arzătoare.
Ce farmece au stat în vocea ta
                               de mi-a adus, cântând, tăria-n carne,
În mădulare care zac acum, în lipsa ta, pe pat fără putere?

Întreb stăruitoare-n întuneric:
                    unde eşti, o, omule iubit
de ce nu lângă dragostea ce poate
să te-ndrepte, pas cu pas, înspre dorinţă?

Nici o voce caldă nu răspunde.
Văd prea bine
întinderea singurătăţii mele. 



7 comentarii :

  1. de ce n-ai pus și tu cartea de unde le-ai luat, etc.? sunt curios cum se traduce așa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. le-am tradus din engleza - era o antologie. o sa fiu mai explicit intr-un post viitor - si despre cum se traduce (nu din engleza in romana, din egipteana in engleza, fireste)si ce fel de forme poetice aveau si cum isi gandeau poeziile.

    RăspundețiȘtergere
  3. Întrebarea mea nu are legătură cu poeziile (le-am citit, mi-au plăcut). Totuși, de ce primim constant mailuri cu această postare care a fost făcută acum (aproape) un an? În plus, nu înțeleg de ce ultima postare a fost ștearsă. Era altceva. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu văd de ce ar primi cineva mailuri cu postarea asta. cine sunteți „voi”?

      chiar așa, iulian, de ce ai șters ultima postare?

      Ștergere
    2. E probabil, o chestie de la blogspot. S-a blocat sau ceva. Blogul trimite mailuri automate doar autorilor si probabil, celor care s-au inregistrat sa le primeasca. Deci fie e o eroare tehnica, fie o conspiratie.

      Ștergere
  4. Aaa, nu stiu nici eu. Nu mi-a placut, cred. E, o pot oricand reposta.

    Cat despre mailurile pe care le primesti, habar n-am de ce se intampla asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. hehe, pai daca scoteam si eu toate posturile care nu mi-au placut ramaneam doar cu ala cu eu vara nu dorm/fut :D

      Ștergere