2 apr. 2014

Epigrame erotice de la greci citire


Iubirea de femei mă lasă rece,-n schimb
Pentru bărbați ard ca un foc turbat
Cum fustele sunt sexul slab, m-aprind,
Mai cald, mai tare şi mai viu pentru bărbat. (Anonim)

Am descoperit din întâmplare, odată cu Atenor
Că dosul este echivalentul metric al banilor. (Straton)


Dezastru, catastrofă, calamitate mare
Elissus a ajuns la vârsta-n care-i
Făcut pentru iubire şi-are toate
Graţiile vârstei minunate:
Vocea ca mierea, gura de amor
Şi un orificiu primitor.
Dar „uită-te îmi spune, nu atinge”. Vai, ce crez!
Toată noaptea o să stau să meditez. (Scythinus)

La băi, o scândur-a ciupit bietului Graphicus dosul
Arătând că şi lemnul e capabil să simtă frumosul. (Straton)

Cu Menedemus tot ce tre’ să faci
E să zâmbeşti, el o să-ţi spună: Haide!
Fără obiecţii: te-așteaptă dinainte
Deschis ca vadul râurilor late. (Straton)

Nu, Theron cel frumos nu îmi mai place
Și nici a lui Apollo stinse grații.
De-acum îmi place pizda. Să stea alții
Cu dosurile lor păroase între crace. (Meleagru)

În ce port al dorinţei fără milă
Spre ce dureri m-ademenişi încet
Să strig aici, cuprins de dor și silă,
„Doar Venus l-a rănit pe-acest poet”? (Anonim)

Traduse toate de aici.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu