7 apr. 2014

Cele mai tari cafele



Niciodată nu mi-a plăcut să mă trezesc dimineața, spre ghinionul maică-mii, care trebuia să tragă de mine din cinci în cinci minute în zilele cu școală. Motivul pentru care în cele din urmă mă trezeam era cafeaua care știam că mă așteaptă, aburind, în bucătărie. În diminețile de iarnă țineam cana cu ambele mâini și beam cafeaua în fața sobei, aruncând din când în când câte un lemn pe foc. 

Într-o dimineață dintr-asta mi-am dat seama cât de mult îmi place lichidul ăla negru, care te trezește și te îmbrățișează cu căldura lui, îl simți infiltrându-se prin tot corpul și resetându-te cu blândețe. Dacă m-aș gândi însă la cele mai anticlișeice imagini posibile, care n-ar apărea în nicio reclamă la cafea, m-aș gândi la astea cinci cafele care mi-au stricat, la timpul lor, ziua: 

1. Vrând să imite faza din reclama la alintaroma, Cristina s-a apropiat de mine cu cafeaua în mână, vânturându-i aburii pe la nasul meu somnoros. Încă dormind, simt ceva gâdilindu-mi nara ca o muscă, dau fulgerător cu mâna pe la nas dărâmând cana și vărsând cafeaua fierbinte pe mine. Partea bună e că m-am trezit instant;

2. Întors de la muncă, mi-am amintit că nu apucasem să-mi beau toată cafeaua în dimineața aia, așa că mă reped zâmbind la cană și-o dau pe gât dintr-o gură, satisfăcut. Las cana jos și văd un gândac în zaț. „Haha”, i-am zis, „și tu ești mort după cafea?”

3. După o beție destul de hardcore, mă trezesc, îmi fac cafeaua și o beau imediat, apoi o vomit în wc;

4. Într-un weekend, Cristina mă trezește cu cafeaua făcută, o iau super încântat pe balcon, o așez pe măsuță și-mi aprind o țigară, uitându-mă senin la jocul aburilor cu fumul. În balcon intră pisica, îmi place la nebunie când e de-abia trezită și își mijește așa ochii, când mă vede se dă puțin înapoi, sprijinindu-se bine pe picioarele din spate, își ia elan și sare la mine în brațe – un salt pe care în condiții normale l-ar face cât ai clipi, dar pe care și-l calculează foarte  bine când e somnoroasă. Chiar și așa, de cele mai multe ori sare pe lângă sau alunecă și cade. La fel face și acum, dărâmând și cana în căzătură și vărsând toată cafeaua. Și-a petrecut restul dimineții lingându-și blana de cafea, parcă special ca să-mi facă în ciudă;

5. În loc de zahăr, am pus sare.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu