12 mai 2013

Connect-R, un Iisus desăvârșit


Connect-R se chinuie de mult timp să devină Iisus, voi nici nu știți videoclipul ăsta în care se apropia cât de cât de imaginea Mântuitorului. Dar în afara fizicului, nu a reușit niciodată să fie cu adevărat Mântuitorul, până în vara asta, odată cu lansarea melodiei „Mai dă-te-n dragostea mea”. Abia acum Connect-R este un Iisus desăvârșit.

Melodia mizează pe un joc de cuvinte care de fapt reflectă deviza „întoarce și obrazul celălalt”, adusă la zi prin această semi-înjurătură profană („mai dă-te-n...”) combinată cu un mesaj creștin prin excelență (dragostea pentru celălalt).


Jocul acesta de cuvinte devine refrenul melodiei și, pentru a se asigura că fanii vor înțelege mesajul celui de-al doilea Iisus și în același timp primului profet țigan, Connect-R îi face o introducere pe măsură:  „Dacă mă vei supăra/ Mai dă-te-n dragostea mea”. Este clar pentru toată lumea, Connect-R e cu zen-ul la maxim, și-a atins potențialul și nu numai că nu poartă pică nimănui, dar chiar îi iubește pe cei care-l urăsc: „Tu urăște-mă cât poți de tare/ Eu te voi iubi”.

Personal mă simt puțin copleșit de faptul că sunt contemporan cu Iisus, dar și puțin îngrijorat de faptul că este țigan (nu de alta, dar dacă emigrează puțin prin Marea Britanie ca să propovăduiască cuvântul sfânt s-ar putea să-l deporteze englezii, acuzându-l că cerșește și fură dragoste).

Pe lângă performanța de a fi al doilea Iisus, Connect-R mai reușește, tot în această melodie, o altă performanță poate și mai năucitoare: aceea de a folosi un pronume de negație greșit, ceea ce mi se pare incredibil, pentru că de obicei numai „decât” se folosește greșit, niciodată alt cuvânt și cu atât mai puțin un pronume: „Că fără dragoste am fi nimeni”. Iată o inovație care s-ar putea să prindă printre hip-hoperi.
   
Nu putem decât să încheiem cu urarea lui Connect-R: „Da-r-ar dragostea-n voi”!



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu