9 mai 2014

Vreau să fiu o vacă






Vreau să fiu o vacă
și nu fiica mamei mele.
Vreau să fiu o vacă
și nu îndrăgostită de tine.
Vreau să mă simt liberă și calmă.
Vreau să fiu o vacă care nu știe niciodată
genul de dragoste în care „te-ndrăgostești de”;
o vacă regală, cu coapse mari și sănătoase
ca un magazin universal,
o vacă pe care-o mulge fermierul în genunchi,
care când moare va simți amurgul
aplecându-se deasupra ei ca pajiștea, să-i ude gura.

vreau să fiu o vacă,
nimic extravagant –
o încărcătură de iarbă
un hamac plin cu lapte ca supa
care plutește și se leagănă și se scurge spre oraș
netulburat de ecoul copitelor
de cizmele care scârțâie,
de rulotele suspecte parcate la marginea drumului;
de proprietarii ticăloși de restaurante,
care ies, cu ochi roșii, din paturile lor puturoase
într-o lume de homari și telefoane călduțe;
de aerodinamicele cargoboturi japoneze
care calcă nopțile 
ca pe-o cămașă.

Tibetanii au 85 de cuvinte pentru stări de conștiință.
Vaca adormită care vreau eu să fiu nu are niciunul.
Nu vorbește.
Nu face curat și nu-și face griji de cum arată.
Nu umblă.
E-n siguranță în flota ei
de prieteni rotunzi-și-albi cu blana scurtă,
are nevoie, iubește și e iubită de
– doar atât –
ferma în care vreau și eu să fiu o vacă.

Nu veni să mă cauți.
Nu veni acum prin soarele acesta strălucitor
să mă cauți,
negru în mânușile și ciorapii și mânecile
și pălăria ta mare.
Nu-l striga pe tractorist.
Nu striga la vecini.
Nu-mi face un tort special cu fructe pentru când o să vin.
Nu mă mai întorc acasă.
O să fiu o vacă din inventarul unui văcar.
O să fiu o vacă
și n-o să mă știi.



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu