Înjurătura e mama
învățăturii
În 98 am ascultat
pentru prima oară BUG Mafia și îmi amintesc perfect golul ăla din stomac când
am auzit înjurături. Eram obișnuit cu
videoclipurile gay de pe tvr1 și muzica gay de la radio, 3rei sud est în
special mă entuziasmau maxim, apoi mai era și michael jackson, despre care cu
toții spuneam, când se aducea în discuție, că are o voce de ceară.
Dar să auzi pe
cineva înjurând, și apoi înjurând într-o melodie, mi se părea atât atât de
neconceput încât chiar n-am știut cum să procesez informația. Mi-am dat seama
totuși că trebuie să mă feresc de părinți și ascultam, și eu și surorile mele,
pe ascuns, la casetofon, De cartier.
Faza cu „Da de fapt tu ce pul@ mea vrei? Ce vrei? Vrei realitate? Îți dau
realitate!” ne plăcea cel mai mult și izbucneam în râs de fiecare dată. Mi se
părea atunci că înjurătura în sine
era mama realității, așa cum mama era mama noastră și ne făcuse pe toți trei.
Tot ce vedeam (la
Atomic), auzeam (la casetofon) sau citeam (în Popcorn) despre BUG Mafia mi se
părea cumva esențial și plin de miez. Era o altă lume (Pantelimon, București,
viața de cartier, curve, dar mai ales numitorul comun - înjurătura), la care nu aveam acces și pe care nici măcar nu o
vedeam, decât uneori prin videoclipuri, dar nici atunci, pentru că videoclipurile,
mi-am dat eu seama, erau făcute într-un studio unde falsificau adevăratul
cartier. Dar era o altă lume și mă înfruptam
din ea cu frică și plăcere.
În liceu mi-am
făcut o trupă de hip hop dar ne-am lăsat cu toții când ne-am dat seama că nu
putem folosi numele cartierului nostru în piese – Parfumul Teilor nu ar fi dat prea bine. A fost o lovitură
jenantă, cu care a trebuit să mă resemnez tot liceul.
În rest Uzzy mi se
părea cel mai șmecher.
Au trecut ani
Au trecut ani și
viața s-a schimbat. Cum-necum, ne-am mai maturizat, am îmbrățișat înjurătura ca pe un ceva banal și util,
am învățat să o folosim atunci când ne face plăcere, să o tratăm ca pe o
înjurătură și atât. Teo a zis că pul@ e o virgulă și am râs cu toții, până la
punctul în care nu e stand up comedian care să nu facă glume despre Teo la
început de carieră, de parcă ar fi o legitimare a lui însuși ca stand up
comedian să facă glume despre Teo, eventual să arate că-l cunoaște.
M-am convins
totuși, cu același șoc pe care l-am avut în copilărie auzind pentru prima oară înjurându-se, că nu peste toți dintre
noi au trecut ani. S-a întâmplat relativ recent, când, ieșind la o bere cu
câțiva colegi de muncă, am vorbit inevitabil despre hip hop.
Unul dintre colegi
era chiar pasionat de hip hop și la un moment dat, naiv și sincer, s-a întrebat,
oarecum retoric, de ce nu ne mai place BUG Mafia. Răspunsul nostru, că am mai
crescut de-atunci, din 98, nu l-a prea convins.
Mi-am adus imediat
aminte de o fostă colegă de facultate, care ne povestea cu stupoare și-o ironie foarte nostimă cum a asistat ea la un
concert BUG Mafia. Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost cum era ea mirată (bănuiesc
că n-a avut aceeași experiență în copilărie ca ăștia care-au savurat De cartier) că ăștia de la Mafia, oameni
de aproape 40 de ani, bărbați în toată firea, nu s-au maturizat deloc.
În timpul concertului,
se opresc și Uzzy întreabă, cu o fericire și o seriozitate cruntă, „Ce fac
curvele?!”, moment în care publicul răspunde, intrând în aceeași transă, „Sug
pul@!!!”, dialog care s-a repetat în nenumărate rânduri de-a lungul
concertului, într-o perpetuă retardare reciprocă.
Întrebarea în sine,
trebuie să recunosc, e foarte bună și e genul de chestie de care-ți pare rău că
nu te-ai gândit tu la ea. Și răspunsul e bun. E aceeași esențialitate la care
Mafia a reușit să acceadă firesc și lejer mereu-mereu. Deschid lume aia de
necurpins cu gândul, la care puțini inițiați au acces. Într-adevăr, curvele sug
pul@. De ce să nu ne bucurăm că există curve care oricând sunt dispuse, și
unora chiar le face plăcere, să sugă pul@? Bine, merita menționată și faza cu
contra-cost, dar pentru Mafia probabil banii deja nu mai contează.
De ce și-o ia Uzzy
mereu?
Amintirea
descrierii concertului a fost ca o chestie proustiană pentru mine, și mi-am
amintit imediat și faza cealaltă, o chestie care m-a măcinat dintotdeauna, încă
din copilărie când am auzit pentru prima oară înjurături.
Nu exista om care
să nu-ți povestească despre cum și-a luat Uzzy bătaie la nu știu ce concert, și
probabil că și acum, în orice oraș de provincie te-ai duce, ai găsi pe cineva
care să-ți povestească cum și-a luat-o Uzzy când au venit Mafia în concert. Dacă
nu mă credeți, uitați aici.
Totul era ditamai paradoxul pentru mintea mea ahtiată după înjurături și viața inaccesibilă a cartierul abscons după blocurile
căruia Uzzy era cel mai șmecher șmenar. Cum putea el să își ia bătaie chiar
peste tot? Tocmai el? De ce nu își lua bătaie ăla grasu, ceea ce ar fi fost
mult mai normal să se întâmple...
Răspunsul l-am
găsit abia recent, când mi-am dat seama că grasul ăla e de fapt creierul
formației, în jurul căruia gravitează ceilalți ca niște protoni și electroni
obosiți. Și atunci mi-am dat seama că Uzzy e de fapt fraierul formației, pe
seama căruia atât Daddy Caddy cât și Mr. Juyce își bat necontenit joc. Nu e
normal să îți iei bătaie când cânți versuri de genul „Peste tot unde mă duc/
beau și fut, beau și fut”? Te duci la Galați în concert și le spui oamenilor că
bei și le fuți femeile, și nu te aștepți ca la un moment dat cineva să se
supere?!
Mi se pare evident
cum stau lucrurile. Mr. Juyce scrie versurile, îl cheamă pe Caddy și i le
arată, acesta zice că nu pot să cânte melodia asta în concerte, Juyce îi face
cu ochiul, îl cheamă pe Uzzy, care vine – imaginați-vă că are un ușor autism și
ADD, ca să rămâneți cu impresia că e fraierul formației – se uită la versuri și
întreabă: „Și astea o să le cântăm toți 3, da?”, la care răspunsul celorlalți,
zâmbind pe sub mustăți și dându-și coate, e afirmativ. Apoi Uzzy mai întreabă
dacă nu cumva o să se supere la un moment cineva când o să cânte despre cum
beau și fut peste tot unde se duc, fază la care Juyce, creierul gras al
formației, devine serios și, cu un aer savant, îi explică că e de fapt vorba
despre o metaforă, metaforic bem și futem peste tot unde mergem, metaforic,
Uzzy.
Atunci Uzzy e de
acord, începe concertul, se lasă un moment de liniște, se spun versurile dar
Juyce și Caddy nu le pronunță, decât își mișcă imperceptibil buzele, se trag
mai în spate și îl lasă pe Uzzy să ragă din tot sufletul, din străfunduri:
- PESTE TOT UNDE MĂ
DUC/ BEAU ȘI FUT, BEAU ȘI FUT!!!
Restul e știre.
Altfel,
nu poți să nu-l simpatizezi pe acest bărbat încă șarmant.
si acum ascult De cartier cu mare placere. e super relaxant.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereasta e prea tare. mi-ai sters commentul - la un asemenea post - pt ca era indecent? rofl.
RăspundețiȘtergerecomentariul tau era total pe dinafara
Ștergereba era total pe text. te-am intrebat ce mare cacat cu intrebarea 'ce fac curvele? sug pula' care pe tine, din motive necunoscute, te da pe spate.
Ștergereeu cred ca am raspuns la intrebarea asta in post :)
Ștergereinteleg ca, in opinia ta, 'ce fac curvele? sug pula' e un enunt comparabil cu 'ce fac gainile? se oua'. adica trebuie sa ne bucuram ca cineva, undeva, produce oua. ok.
Ștergerebine, acuma conteaza si contextul, asta mi-a placut mie si asta voiam sa spun.
Ștergereuna e s-o spui asa si alta e s-o auzi intr-un concert din gura unui om la vreo patruj' de ani, spusa cu super entuziasm si seriozitate. si nu spusa ca un enunt logic pur si simplu ci ca cel mai logic enunt, cel mai important. plm, am ajuns la finalul carierei si va zic voua, la fanii mei, concluzia mea, care-am trecut prin destule: curvele asta fac!