16 mai 2014

Sobre totz aurai gran valor








































Doamnă, cât aș fi de onorat
peste toți, dacă alegi să-nlături
haina de pe sânii tăi, în pat
să-ți văd paloarea formelor sub pături.
Decât o sută cele mai femei
ești mai femeie – nu te laud foarte –
Mai tare decât alta la imperii,
inima la gândul ăsta-mi bate.

În orice loc mă va purta destinul
e doamna mea, stăpâna, suverana,
căci am băut până la fund din vinul
iubirii și-o să-i duc cu mine taina.
Când mândra lui Isolda i l-a dat,
Tristan făcu și el asemeni mie.
Și eu iubesc pe-a mea cu jurăminte
la care nu pot renunța-n vecie.

Dintre toți aș fi cel mai bărbat
de mi s-ar da asemenea cămașă,
nouă, nepurtată, cum i-a dat
lui Tristan Isolda cea trufașă.
O, Tristan, ce mult iubit-ai darul
pe care-l vrea acum inima mea.
Nu-ți port pică, fratele meu drag,
dacă doamna va alege să mi-l dea.

Uite, doamnă: Dumnezeu ajută
pe toți ce-și iau iubirea ca stăpână.
Lui Isolda i-a fost frică multă,
dar a găsit un sprijin în minciună.
L-a făcut să creadă pe-al ei rigă
că nu-i bărbat sub cerul de lumine
– născut din vreo femeie – s-o atingă.
Aștept același lucru de la tine.

Raimbaut d'Aurenga (d'Orange). De aici.


Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu