4 apr. 2013

Lesson 5: Așa se ajunge la inima unei femei


tagline: ziua în care nu ne-am făcut profesori

Puțin deasupra norilor vedeți cartierul Militari și oamenii mișunând ca niște furnici coapte. Dați un zoom-in și acum priviți o școală generală, mai dați un zoom-in pe fereastră și vedeți cancelaria. În cancelarie este Genowewa M., profesoara cu care facem practică. Ea stă în capul mesei și în stânga ei este o tipă înăltuță, subțirică și simpatică foc. Lângă ea e o femeie mai în vârstă, care mai devreme reușise, cu ajutorul unei păpuși în formă de mănușă, să-i sperie pe toți elevii clasei a 6-a C.

Acum femeia are în fața ei un casetofon și face repetiții, apasă butonul play și se aude vocea antiseptică, lipsită de orice intonație, a unei englezoaice: „Lesson 5”. Femeia nimerește apoi butonul stop eject, derulează înapoi, apasă play și se aude iar: „Lesson 5”. Mulțumită de performanța ei, repetă procesul încontinuu, în ciuda faptului că Genowewa M. ne vorbește și după tonul ei pare să fie ceva important.



Dacă vă uitați în dreapta Genowewei M., mă vedeți pe mine. Par ușor confuz, mă uit când la femeia care derulează caseta, când la tipa subțirică și simpatică și o ascult pe Genowewa. În dreapta mea este o colegă de facultate, care ridică o sprânceană în momentul în care Genowewa ne adresează, din senin, următoarea întrebare: „Așa se ajunge la inima unei femei?!”

Brusc, îmi pare foarte rău că mai devreme, când predase Emilian, nu am ascultat-o deloc pe Genowewa, deși stăteam lângă ea în ultima bancă. Eram atât de plăcut impresionat de felul în care le preda Emilian copiilor, cu inteligență și umor, încât chiar mă gândeam să mă fac profesor. Mi-am stors memoria și am adus în prezent frânturi de conversație, din care am alcătuit următorul rezumat: o elevă de-a Genowewei M. fusese dată afară de la ore de profesorul de religie, care avea de fapt o pasiune pentru mai sus-numita Genowewa, profesoara noastră cu care făceam practică și de care depindea practic nota și cariera noastră didactică. Genowewa sunase la televiziunea domnului Dan Diaconescu (mă jur că e adevărat!) ca să se facă dreptate, dar se pare că aceștia nu au fost prea încântați de subiect și n-au venit. Așa că acum Genowewa se afla la ananghie: profesorul de religie are prieteni sus-puși și nu poate fi îndepărtat de la catedră, dacă nu va ceda în fața avansurilor lui, e posibil ca elevele să aibă de suferit.

De aici și întrebarea: „Așa se ajunge la inima unei femei?”, pe care ne-a adresat-o profesoara noastră în cancelarie, unde ne aflam ca să stabilim zilele și lecțiile pe care le vom preda. Nimeni nu a știut ce să răspundă la întrebarea asta, decât femeia mai în vârstă, prin intermediul casetofonului: „Lesson 5”.

Acum, dacă  stau să mă gândesc mai bine, mi se pare că e o întrebare destul de bună. Așa se ajunge la inima unei femei? Prin șantaj cu elevi de clasa a 6-a C? Mă și vedeam peste câțiva ani, predând pe la vreo școală din Mizil și șantajând-o pe profa de engleză. M-am surprins gândind că poate nu e una dintre cele mai morale soluții, dar mi se pare o metodă destul de eficientă. 

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu